Weekly Revolt fick ett team av vassa kompetenser
Weekly Revolt förbättrar folkhälsan
Weekly Revolt är ett digitalt kost- och träningsprogram som hjälper människor till bättre hälsa. Företaget grundades 2020 och växer stadigt med tusentals nya användare vid varje start. De vill visa att en hälsosam livsstil inte måste innebära flera timmar på gymmet eller krångliga dieter. Visionen är att förbättra folkhälsan genom att erbjuda en hälsoapp som fungerar i användarnas vardag.
Weekly Revolts utmaning
Weekly Revolt började som en grupp på Facebook och växte snabbt på kort tid. Jonathan Hoel, VD på bolaget, skötte till en början ekonomin själv. I takt med den kraftiga tillväxten insåg han att han saknade någon att bolla ekonomiska high-level frågor med.
Precis som för många andra VD:ar i bolag med stark tillväxt, hade Jonathan fullt upp med att driva den dagliga driften i företaget. Det blev svårt att frigöra tid till mer strategiska ekonomiska frågor. Därför hörde Jonathan av sig till oss.
Vår lösning
Vi satte ihop ett team med olika kompetenser som stöttar Weekly Revolt i den intensiva tillväxt de befinner sig i. Det var viktigt för Jonathan att samarbeta med en affärsdriven CFO som kunde hjälpa honom med strategiska frågor som bolagsbudget och bolagsförsäljning — men även kunna diskutera frågor som hur man bygger en bättre kontoplan.
Idag har Jonathan alltid sitt Fintegrity-team med en affärsdriven CFO i täten nära till hands. Vi har också tagit en roll i Weekly Revolts ledningsgrupp, där vi är med och driver finansiella frågor framåt. Det är när vi får arbeta som ett team tillsammans med företaget vi kan göra störst skillnad.
En annan viktig del av vårt samarbete med Weekly Revolt har varit att sätta upp en Power BI-lösning. Med Fintegrity Analytics samlar, strukturerar och analyserar vi data som hjälper dem fatta affärskritiska beslut.
Vill du veta mer om vad vi kan göra för dig? Hör av dig.
Kontakta oss så hjälper vi dig reda ut dina behov och vad vi kan hjälpa dig med. Vi inleder med en kostnadsfri workshop för att identifiera dina utmaningar, möjligheter och vilka insatser som kommer göra störst skillnad för ditt bolag. Efter behovsanalysen presenterar vi ett förslag på ett värdeskapande samarbete. Sen är det upp till dig om du vill ta nästa steg på din företagsresa tillsammans med oss.